Forum www.maf1.fora.pl Strona Główna www.maf1.fora.pl
LIGA MAF1
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapowiedź Grand Prix Bahrainu

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.maf1.fora.pl Strona Główna -> Zapowiedzi Grand Prix
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bodek
Fotoreporter



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Pią 19:39, 30 Lis 2007    Temat postu: Zapowiedź Grand Prix Bahrainu

Grand Prix Bahrajnu



Zapowiedź GP. Najpierw krótki opis toru i jego historia:

Wart 150 milionów dolarów Bahrain International Circuit został ukończony 5. marca 2004 roku, czyli zaledwie miesiąc przed inauguracyjnym wyścigiem o Grand Prix Bahrajnu. Podczas trwającej 16 miesięcy budowy zatrudnionych było 3000 inżynierów, projektantów i innych pracowników, którzy przyczynili się do powstania toru wykonanego według projektu studia Tilke GmbH.

Bahrain International Circuit to w zasadzie pięć oddzielnych torów, w tym dwu i pół kilometrowy owal oraz prosta dla dragsterów o długości 1.2 km. Konfiguracja Grand Prix, na której będą się ścigali kierowcy F1, ma długość 5.417 km i składa się z 11 zakrętów. Kierunek jazdy jest zgodny z ruchem wskazówek zegara, a różnica wysokości pomiędzy najniższym i najwyższym punktem wynosi 18 metrów.

Pierwszy wyścig Formuły 1 na Bliskim Wschodzie, który odbył się w Bahrajnie, był wielką niewiadomą dla kierowców i zespołów. Istniało niebezpieczeństwo, że usytuowany na pustyni tor będzie zasypywany piaskiem i pyłem, jednak dzięki odpowiedniej konstrukcji toru udało się tego niebezpieczeństwa uniknąć. Tor wymaga średniej siły dociskowej. Cztery dłuższe proste zakończone ostrymi wirażami stwarzają znakomite warunki do wyprzedzania.

By uszanować tradycje islamu, podczas GP Bahrajnu zrezygnowano z nieodłącznej ceremonii otwarcia szampana.

INFORMACJE OGÓLNE:

Nazwa: Bahrain International Circuit

Położenie: Sakhir, Bahrajn

Data utworzenia: 2004

Pierwsze GP: 2004

Dane techniczne:

Długość toru: 5,412 km

Ilość okrążeń: 57 (w lidze 42)

Dystans: 308,238 km

Rekord okrążenia (do sezonu 2007): Michael Schumacher (Ferrari/2004) - 1:30,252 (216,074 km/h)

Zwycięzcy z ostatnich lat:

2007 - F. Massa - Ferrari

2006 - F. Alonso - Renault

2005 - F. Alonso - Renault

2004 - M. Schumacher - Ferrari

Teraz coś specjalnego. Opis jednego okrążenia toru z Juanem Pablo Montoyą:

Zaczynamy na długiej prostej start/meta, które ma niewiele ponad kilometr długości i na której osiągamy największą prędkość na całym torze. Rozpędzamy się do 320 km/h na siódmym biegu, zanim zaczniemy hamować przed wolnym i zarazem ciasnym pierwszym zakrętem (w prawo), redukując do pierwszego biegu i 80 km/h.

Krótkie wciśnięcie na pedał gazu przed wejściem w drugi zakręt (w lewo), który pokonywany jest z prędkością 120 km/h na drugim biegu, cały czas trzymając wciśnięty gaz. Łagodny zakręt numer trzy (w prawo) pokonujemy przyspieszając do 190 km/h na trzecim biegu.

Po znalezieniu się na drugiej i zarazem najkrótszej prostej rozpędzamy się do szóstego biegu, by zrzucić do dwójki tuż przed ciasnym czwartym zakrętem (w prawo), który pokonujemy z prędkością 105 km/h. Sekwencja następujących po sobie zakrętów pięć, sześć i siedem (lewo-prawo-lewo) jest bardzo szybka - rozpędzamy się do 200 km/h przy szóstym zakręcie, a przeciążenie wynosi aż 3,2G (największe na całym torze).

Na wyjściu z siódmego zakrętu nabieramy prędkości na krótkiej prostej prowadzącej do nawrotu w prawo (ósmy zakręt), który pokonujemy na dwójce przy 90 km/h. Kolejny krótki odcinek prostej prowadzi nas do dwóch zakrętów w prawo - dziewięć i dziesięć. W pierwszy wchodzimy dosyć szybko, a drugi pokonujemy już z 80 km/h na drugim biegu.

Teraz znajdujemy się na trzeciej prostej, która biegnie wzdłuż prostej startowej. Jest to kolejna szansa na nabranie prędkości i rozpędzamy się do blisko 300 km/h, zanim zaczniemy hamować przed zakrętem 11 z podwójnym "wierzchołkiem".

Ważne jest utrzymanie tutaj jak największej prędkości, gdyż zakręt ten prowadzi na kolejną szybką i zarazem krętą sekcję toru. Otwierający prawy zakręt 12 pokonujemy na czwórce z prędkością około 215 km/h, a po nim następuje ostrzejszy zakręt także w prawo, który pokonuje się na trójce przy 170 km/h.

Zakręt ten prowadzi nas na ostatnią prostą, na której rozpędzamy się do 320 km/h na najwyższym biegu, zanim zaczniemy ostro hamować przed ostatnimi dwoma zakrętami w prawo - 14 i 15. Pierwszy z nich pokonujemy na dwójce przy 95 km/h, a drugi łagodny, prowadzący z powrotem na prostą start/meta, już na całym gazie.



A po niżej filmik z okrążeniem toru z bodkiem 166 (niestety film nie w najlepszej jakości ale to kwestia dobrania odpowiedniego programu):

[link widoczny dla zalogowanych]



Na GP spotykamy się dnia 9.12.07 (niedziela) o godzinie 20
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.maf1.fora.pl Strona Główna -> Zapowiedzi Grand Prix Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin